Javítóvizsga

Időpontok:

korrepetálás 2020.08.24. 8. órától

vizsga 2020.08.26. 8. órától

 

Beosztás a későbbiekben

 

Tételsorok

 

Informatika (ITL)

 

Német (BA)

 

Matematika (LM)

 

Matematika (SZJ)

 

Magyar nyelv és irodalom (VSZÉ)

 

Magyar nyelv és irodalom (BZS)

 

Történelem (IP)

Suli kezdés óta eltelt idő
7 7
1 1
0 0
nap
2 2
0 0
óra
5 5
0 0
perc
5 5
7 7
mperc

Comenius iskolai együttműködések pályázat a Boros Sámuel Szakközépiskolában

Röviden a megvalósult tevékenységekről

 

A Comenius többoldalú iskolai együttműködések projektünk résztvevői egy francia, egy szlovén és spanyol iskola voltak a Boros Sámuel Szakközépiskolán kívül.

A projekt témája egy színdarab összeállítása volt, amely Marseille történelmét mutatja be. A város történelme során sok nemzetiség képviselői megfordultak ott, több esetben sorsfordító eseményeket is kezdeményeztek. A város történelmét bemutató színdarabot alkotó jeleneteket teljes egészében a projektben részt vevő országok tanárai és diákjai állították össze. Az első mobilitás alkalmával a tanárok átbeszélték a közös munka alapelveit. A tervek szerint minden diáknak meg kellett szólalnia idegen nyelven és a jelenetekben összességében 12 nyelven szólaltak meg a tanulók. A város alapításától egészen napjainkig ölelték fel a jelenetek Marseille történelmét. Miért pont Marseille városa került kiválasztásra? A város – mint már említettem – bővelkedett történelmi eseményekben és 2013-ban európai kulturális főváros lesz majd. A célok között szerepelt, hogy a diákok a saját anyanyelvük intonációjára és kiejtésére megtanítsák a többi nemzet tanulóit.

A közös munka azzal kezdődött még 2009 októberében, hogy a diákok a város alapításának történetét bemutató jeleneten elkezdtek dolgozni. Ez egy közös jelenet volt, amelyben mind a négy ország fiataljai részt vettek. A próbák elején minden diákcsoport bemutatta elképzelését az adott jelenetről, amely a közös munka alapjait fektette le.

A mobilitások közötti időben a diákok a saját jeleneteiket próbálták. A találkozók alkalmával pedig sor került a közös jelenetek összepróbálására, illetve időrendben össze lettek fűzve a jelenetek. A próbák jó hangulatban zajlottak.

Lehetőség nyílt arra, hogy bemutassák a fiatalok a színdarabot – legelső alkalommal városunkban, Szentesen a Megyeházán tartott előadáson tekinthette meg a magyar közönség az elkészült jeleneteket. A közönség számára nagy élményt jelentett, hogy egy több nyelvű darabot láthatnak. Az ezt követő mobilitásokon egy-két alkalommal mindig megtekinthette a közönség az egyre jobban összeálló, kiteljesedő darabot. A projektben részt vevő tanárok számára is fontos volt a részvétel, hiszen nagyon szoros volt a kapcsolattartás a koordináló és a partnerintézmények között.

Sor került mobilitásokra Franciaországban, Szlovéniában és Spanyolországban. A próbák mellett lehetőség volt kulturális látogatásokra, megtekintettük a francia Cote d’Azur-t, a szlovéniai utazás is életre szóló élmény volt, illetve a spanyol kulturális örökség megtekintése is mély nyomot hagyott diákjainkban. A külföldi partnerek számára pedig nagy örömmel mutattuk be hazánk, Magyarország szépségeit.

A projektben részt vevő diákok megismerkedhettek ezen országok kultúrájával, kapcsolatba léphettek az ott élő emberekkel, a mobilitásban részt vevő diákokkal barátságok kezdődhettek. Az utazások tudatosították a diákokban az idegen nyelv tanulásának fontosságát. Ezzel a projekt hozzájárult az európai tudatosság kialakulásához.

 

 

Kun Erzsébet

kapcsolattartó

 

Ügyfélszolgálat

 

Email: iskola@boros.sulinet.hu

 

Tel.: +36 70 670 3385 24/24 elérhetőség, de minimum 8-20 óráig

 

Nyári ügyelet

 Minden szerdán 08:00-12:00

Belépés

Pályázatok



  
 
  
HEFOP 3.1.3 
 
Phare Projekt 
 
Nemzeti Fejlesztési Terv